Jak bronić się przed grypą?

Grypa potrafi być niezwykle uciążliwa, zwłaszcza jeśli utrzymuje się przez dłuższy czas. Przykuwa do łóżka na wiele dni, nie pozwala się na niczym skoncentrować, czyni nas niezdatnymi do jakiegokolwiek większego wysiłku. Jak jej zapobiegać?



1. Unikaj kontaktu z chorymi.

Grypa jest chorobą zakaźną, w związku z czym fizyczny kontakt z osobą chorą stwarza ryzyko zarażenia się.

 

2. Myj ręce (zwłaszcza po przyjściu do domu).

Regularne mycie rąk pozwoli pozbyć się części zarazków odpowiedzialnych za rozwój infekcji.

 

3. Ciepło się ubieraj, nie nagrzewaj zanadto mieszkania.

Zdecydowanie lepiej jest utrzymywać w mieszkaniu niezbyt wysoką temperaturę, ale za to cieplej się ubierać. Zbyt duża dysproporcja między temperaturą wewnątrz mieszkania a temperaturą panującą na zewnątrz jest dla organizmu bardzo niekorzystna i czyni go bardziej podatnym na infekcje.

 

4. Nie rezygnuj ze spacerów.

Wiele osób wraz z nastaniem zimy rezygnuje z aktywności ruchowej na zewnątrz, zawierzając przekonaniu, że wychodzenie z domu w taką porę nie ma sensu. Jest to błąd, ponieważ regularne spacery uodparniają organizm na różnego rodzaju zakażenia.

 

5. Zaszczep się.

Szczepionka jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na uniknięcie zarażenia. Zawiera naturalne antygeny, które stymulują układ immunologiczny i uodporniają tym samym organizm na infekcje.

 

6. Dbaj o nawodnienie organizmu.

Pij nie tylko wodę, ale również soki (owocowe i warzywne) oraz herbaty ziołowe.

 

7. Zmień swoje nawyki żywieniowe.

W okresie jesienno-zimowym warto zmienić nieco dietę i włączyć w swój jadłospis produkty, które wspomogą organizm w walce z drobnoustrojami chorobotwórczymi, takie jak czosnek, cebula, jogurty naturalne, kapusta biała, suszone śliwki, szpinak, sałata czy ziemniaki.

Jeśli chciałbyś poznać więcej sposobów na ustrzeżenie się przed grypą poprzez odpowiednią dietę, sięgnij po książki o zdrowiu, w których z całą pewnością znajdziesz wiele interesujących wskazówek.

 

8. Ćwicz.

Regularne ćwiczenia fizyczne przyczyniają się do wzmocnienia układu odpornościowego.

 

9. Korzystaj z sauny.

Regularne korzystanie z sauny również pozwala uodpornić organizm i uchronić go tym samym przed grypą. Zresztą nie tylko przed grypą, ale także przed innymi chorobami zakaźnymi.

 



Tagi: