Jak złagodzić dolegliwości menstruacyjne?

Niemal połowa kobiet doświadcza wielu dolegliwości w okresie menstruacji, czasami jednak bóle są tak silne, że powodują omdlenia i mdłości, a przez parę pierwszych dni niemal uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Zobacz, jak radzić sobie z tymi dolegliwościami domowymi sposobami.



Pierwsza rada może okazać się dla wielu pań zaskakująca, a nawet niedorzeczna – rzecz mianowicie w tym, żeby trochę się poruszać. Nie chodzi naturalnie o forsowne ćwiczenia, te mogą bowiem być szkodliwe, ale o dłuższy spacer, ćwiczenia jogi lub po prostu kilka skłonów czy przysiadów. W ten sposób poprawimy krążenie i spowodujemy rozluźnienie mięśni, co powinno przynieść znaczącą ulgę. Tak samo zadziała łagodny masaż i ciepła (nie gorąca) kąpiel. Jeśli krwawienie jest bardzo obfite, lepiej ograniczyć się jednak do szybkiego, chłodnego prysznica. W przypadku menstruacji po raz kolejny okazuje się, jak zbawienną moc posiadają zioła. Od bardzo dawna sporządza się na przykład napar z liści melisy, który ma działanie rozkurczowe i uspokajające, podobnie jak rumianek, mięta, kozłek lekarski, nagietek, rozmaryn, ruta. Bardzo dobra jest herbatka z liści malin, łagodząca skurcze macicy, mająca ponadto właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Działanie rozkurczające posiada imbir, roślina o bardzo szerokim spektrum zastosowań, pomocna także w przypadku dolegliwości menstruacyjnych. Warto pamiętać też o odpowiedniej diecie, bogatej w mleko i jego przetwory z uwagi na wapń, warzywa strączkowe i mięso z drobiu, przydadzą się również kiełki, soja i otręby pszenne. Pamiętajmy, że jeśli dolegliwości nawracają regularnie i są wyjątkowo bolesne, zanim sięgniemy po naturalne sposoby, należy odbyć wizytę u ginekologa, żeby upewnić się, że ostry przebieg miesiączki nie ma podłoża chorobowego.



Tagi: